Exitable_Google_partner

Jouw Google Partner in Limburg

24 juni 2019 (Digital) Marketing

We vieren een klein feestje bij Exitable. Wij koesteren namelijk al lang een liefde voor Google. Wil je vindbaar worden in de online wereld, is Google immers een van je eerste go-to’s. Google Search Console, Google Analytics, Google Trends, Google Ads, slechts een kleine greep uit alle tools die Google beschikbaar stelt om jouw website bovenaan de zoekresultaten te krijgen. En nu wordt onze liefde voor Google door de techgigant zelf beantwoord, want Exitable is nu officieel Google Partner! 🎉

Bovenaan de zoekresultaten verschijnen, dat wil iedereen wel. Google is verreweg de meest gebruikte zoekmachine. In Nederland, met 95,9% (gevolgd door Bing met 2,1%), maar ook wereldwijd met 92% (gevolgd door Yahoo met 2,7%). Logisch dus, dat de meeste bedrijven adverteren in de Google zoekmachine. Met goed ingerichte Google Ads campagnes ben jij zichtbaar op het juiste moment, voor de juiste gebruiker en genereer je meer bezoek en meer verkoop tegen lagere kosten.

Officieel Google Partner

Maar hoe richt je nou een goede Google Ads campagne in? Met de eeuwige veranderingen van Google, is SEA (zoekmachine adverteren) een vak apart. Heb je genoeg tijd, dan kun je er zelf mee aan de slag gaan. Heb je eigenlijk je handen al vol aan alle andere marketing-zaken in je organisatie, kun je natuurlijk ook een online bureau inschakelen. Maar hoe weet je nou welk bureau écht over de Google Ads-vaardigheden en -expertise beschikt?

Google wil organisaties als de jouwe ontlasten in hun zoektocht en richtte daarvoor de Google Partners op:

“Een Google Partner-badge laat zien dat een Partner is geslaagd voor Google Ads-productcertificeringsexamens en over de meest recente productkennis beschikt. Ze hebben hun badge dus echt moeten verdienen.” - Google

En die badge heeft Exitable op zak!

Google Ads: dit brengt het

  • groot, maar specifiek bereik
  • direct in contact met potentiële doelgroep
  • alleen betalen voor resultaat

Google Ads werkt op basis van een veilingmodel. Zoekt iemand in Google, start er een veiling, waarin het algoritme een heel aantal factoren in kaart brengt om te bepalen welke advertentie welke positie krijgt. Onder die factoren horen bijvoorbeeld je budget en targeting, maar ook onder meer de kwaliteit van je landingspagina, hoe relevant Google je advertentie inschat en welke zoekwoord strategie je hanteert.

Google is niet voor niets een van onze liefdes, want de internetreus heeft de afgelopen jaren enorm geïnvesteerd in de zoekmachine en alle tools daaromheen. Machine learning zorgt er niet alleen voor dat Google steeds beter wordt in het oprecht begrijpen van websites (om zo te kunnen bepalen welke websites écht relevant voor de zoeker zijn), maar ook om betalende adverteerders te helpen met automatische biedstrategieën. En die nieuwe technieken zetten wij graag in om nóg sneller nóg betere resultaten te behalen.

Onze badge, met trots gedragen

Voor de Google-Ads examens waren we al lang geslaagd, maar nu konden we ook de laatste vinkjes zetten in de eisen voor het partnerschap. En dat werd dus beloond met die badge, die we hiervoor al benoemden. Dus zonder verder gedoe: Google ❤️ Exitable.

Exitable_Google_partner

Ben jij klaar om meer uit Google Ads te halen voor een kleiner advertentiebudget? Deel je doelen met ons en wij denken graag met je mee!

Woorden die converteren

Hoe overtuig je jouw bezoekers door middel van tekst? Nou, bijvoorbeeld door woorden te gebruiken die mensen eerder laten converteren. Goede voorbeelden vind je in ons lijstje met krachttermen.

Download nu!