Conversie_optimalisatie_Exitable_Bites_HS2

Wat is CRO en hoe optimaliseer ik mijn conversies?

22 mei 2019 (Digital) Marketing

CRO staat voor "conversion rate optimization" , oftewel conversieoptimalisatie. Die conversies zijn grote of kleine doelen die je met je website probeert te behalen. Een offerteaanvraag bijvoorbeeld, of een aankoop via een webshop. Je wil dat jouw online bezoekers converteren naar klanten: dat is het uiteindelijke doel van je website. En je wil dat zoveel mogelijk bezoekers dat doel behalen. Daar komt conversieoptimalisatie om de hoek kijken. Conversieoptimalisatie bevat alle technieken die je toepast om je bezoekers zo goed en snel mogelijk naar dat einddoel te brengen. Alle manieren waarop je je conversie(s) kunt optimaliseren. Zo, de betekenis weet je. Op naar de praktijk.

De basis 

Meer bezoekers die kopen en bezoekers die sneller een aankoop doen. En dat door wat kleine conversieoptimalisaties door te voeren. Klinkt goed, toch? Maar hoe doe je dat dan? We leggen de basis uit in deze blogs:

Of bekijk onderstaande video waarin onze Online Marketeer Bart je een inkijk geeft in het verhogen van jouw klikratio's:

Wil jij ook vliegensvlug op de hoogte blijven van alle digital weetjes met Exitable Bites? Schrijf je nu in! 

Door met CRO 

Je snapt de basis van CRO en bent klaar voor de volgende stap. Moedigen we natuurlijk aan! Krijg meer inzicht en ga door met het optimaliseren van je CRO: 

Extra inzicht nodig?

Zie je door de optimalisaties je conversiedoel niet meer? Of misschien wil je juist nog meer informatie over CRO? Helpen we je graag mee.

Neem contact op